Hardworking mom..

Kanske inte riktigt överensstämmande med verkligheten än den där överskriften hehe? Beror kanske på när man börjar se sig som mamma.. Fick fixat lite med intyg och liknande igår inför min låååånga ledighet och efter skolan åkte jag ut till mamma och pappa. Möttes upp av Lisette såklart, vi byltade på oss en massa kläder och gick ut och röjde bland mina saker i deras bod. Bestämde vad som skulle slängas och vad de ville ha. Nu när jag och Chrisitian flyttade så röjde inte jag riktigt bladn mina saker, ville inte slänga allt direkt heller eftersom det faktiskt är så att min syster är 19 och kanske snart flyttar. Jag och Christian hade såklart det mesta dubbelt och vissa av de sakerna är väldigt fina och relativt nyinköpta så jag ville att Lisette skulle vara med och peka vad hon ville ha=) Visserligen hittade nog mamma och pappa också en sak de ville ha. Inte för att man kanske går ut och köper en ny mamma men samma strykbräda i trettio år?? Haha, den är sanrt antik. Jag vet inte hur det är med dig men personligen stryker jag ALL min tvätt(strumpor också!)... =) (Kan tilläggas att när jag var yngre var jag för lat för att stryka en skjorta så antingen sket jag i att använda den eller så smög jag ut den skrynklig utan att mamma såg!)

I alla fall, boden blev klar och nu ska bara allt slängas. Efter det passade jag på att städa bilen invändigt lite, har liksom legat på hyllan hela vintern. Måste nog verkligen bli bättre med det, kan faktiskt inte ha en dammig bil sen! Bilen blev fin och mamma bjöd på jättesmarrig ugnspannkaka! Så skönt man får det där ibland, Christian tycker inte om pannkaka så det blir inte direkt att man gör det själv särskilt ofta..

 

Kom hem en stund innan Christian och´pillade lite härhemma, sen var det sängen och välbehövlig sömn! Har visserligen inte sovit jättebra, har sovit oroligt och grabbarna har varit i vägen.

Idag blir det plugg, röjning i klädkammaren och senare jobb. Lucky me!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0