30:e mars..

Stressigt värre igår förmiddag. Hann med bussen konstigt nog, hundarna hängde såklart med som alltid annars när jag åker till mamma och pappa. Gick jättebra att ha dem med på både buss och tåg, Theo blev så uppspelt av att vara ute bland så mycket folk och dofter(har ju praktiskt taget legat i ide hela vintern) att han fick en släng av stressmjäll- precis som när han var liten=) Sötnosen då! Lex la sig bara tillrätta och sov på tåget istället, inga konstigheter där inte. Hehe mötte upp Lisette på gågatan i Svedala och stötte på mammas kompis utanför ica, pratade en stund och en herre från samhall var vänlig nog att berätta för mig att den typen av ras som Lex är måste ha täcke på sig. Annars fryser dem, de har ju inte päls nog att stå emot kyla. Hehe tack det hade jag iiiiiingen aning om, tur du var där för att upplysa mig! (lustigt att vara så kunnig om "de raserna" men sen inte veta vad en staffe är?)

Fick mellanmål hos mamma och pappa och lite kvalitetstid med syrran, behövdes! Fick dessutom låna en seglarjacka av mamma nu till våren, ska bli skönt att kunna knäppa jackan. De skrattade ganska rejält åt mig när jag knäppte min nuvarande jacka(går bara att knäppa med knapparna, dragkedjan är överkurs) och magen spände så att knapparna såg ut att skjuta iväg vilken sekund som helst. Skratta ni, jag ska lägga gödningsmedel i ert kaffe så ni kan sympatisera med mig mer=)


Läste pappas inlägg igårkväll och blev påmind om "kriget" som han kallar det som faktiskt pågått i 14 år. Haha det har visserligen lugnat sig på senare år(kanske åldern som tagit ut sin rätt pappa?) men det har ändå alltid funnits där lika säkert som räkningarna varje månad.
Kommer så väl ihåg när man var liten och gick ut i trädgården och kallade på pappa, vad gör du?? Han står med en spade i handen, hukad över marken(tänk klumpig tiger som spanar in byte, edit: vääääldigt klumpig tiger!) och säger till en: sssshhhh! vänta, jag har den snart!

Två sekunder senare sticker pappa spaden i marken och halvskriker av glädje: Nu fick jag nog den jäveln!
Hahaha nästa dag är det till pappas förtvivlan tre nya högar på gräsmattan. Jag tror mullvadarna på nyvång samarbetar för att få pappa gråhårig snabbare, frågan är om det lyckats? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0